
Skolämnen i digital förändring
En medieekologisk undersökning
313 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144092690Utgivningsår:
2014Artikelnummer:
37765-01Upplaga:
FörstaSidantal:
284Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltEn medieekologisk undersökning
exkl moms
exkl moms
Den digitala kulturen påverkar skolan på många sätt. Vad händer till exempel när skolans undervisning i allt högre grad står under inflytande av en digital mediekultur? Medier är inte bara neutrala kanaler för information utan påverkar vad vi kan se och hur vi kan se det. Det får konsekvenser för undervisningens innehåll och form. De sociala relationerna i skolan förändras. Denna bok berättar utifrån ett forskningsprojekt om de förändringar som sker och vilka möjligheter det öppnar för. Förf...
Den digitala kulturen påverkar skolan på många sätt. Vad händer till exempel när skolans undervisning i allt högre grad står under inflytande av en digital mediekultur? Medier är inte bara neutrala kanaler för information utan påverkar vad vi kan se och hur vi kan se det. Det får konsekvenser för undervisningens innehåll och form. De sociala relationerna i skolan förändras. Denna bok berättar utifrån ett forskningsprojekt om de förändringar som sker och vilka möjligheter det öppnar för. Författarna återger och analyserar hur lärare och elever i de tre skolämnena svenska, musik och bild på högstadiet uppfattar och förhåller sig till de förskjutningar som sker i respektive skolämne när digitala medier alltmer integreras i undervisningen. Boken erbjuder ett medieekologiskt sätt att tänka kring medier i skolans undervisning och vänder sig till blivande och verksamma lärare samt rektorer.
Redaktörer:
Per-Olof ErixonISBN:
9789144092690Utgivningsår:
2014Artikelnummer:
37765-01Upplaga:
FörstaSidantal:
284Förläggare Lärarutbildning och skolutveckling Lärar- och förskollärarutbildning
046-31 22 66 veselinka.mollerstrom@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Lärarutbildning och skolutveckling
046-31 22 57 lisbeth.linder@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer