Organisationsteori för mediemedarbetare

Struktur, kultur, ledarskap och medarbetarskap i medieorganisationer

Skickas följande arbetsdag

244 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

Journalistiskt arbete och redaktionellt ledarskap har genomgått stora förändringar under det senaste decenniet. Medieföretagen och deras medarbetare har ställts inför utmaningar i form av ny teknik, nya medieformer, ökad konkurrens om annonsörer och publik, föråldrade betalningsmodeller samt förändrade mönster i människors medie­användning. För att hantera dessa omvälvande förändringar krävs att verksamheten anpassas efter de nya förutsättningarna och att det redaktionella utvecklingsarbetet ...

Information

Författare:

Ulrika Andersson

ISBN:

9789144092386

Utgivningsår:

2014

Artikelnummer:

37744-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

128

Författare

Ulrika Andersson

Ulrika Andersson är fil.dr och docent i journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet. Hon arbetar som forskare vid SOM-institut...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer