Mediesamhället

Centrala begrepp

Skickas följande arbetsdag

349 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

I takt med att medvetenheten om mediernas centrala roll i samhället ökar inom olika vetenskapliga ämnen växer också behovet av kunskap om mediesamhället. Utifrån elva olika begrepp ger "Mediesamhället. Centrala begrepp" en bred introduktion till relationen mellan medier och samhälle. Författarna tar bland annat upp mediernas roll i skapandet av maktförhållanden, offentlighet, identitet, mobilitet, risker och interaktiva processer. Vad finns det för forskning om detta, och hur kan man inkluder...

Information

ISBN:

9789144049038

Utgivningsår:

2009

Artikelnummer:

33005-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

267

Författare

Peter Berglez

Peter Berglez är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Avdelningen för språk och kommunikation, Högskolan för lärande och kommunikatio...

Ulrika Olausson

Ulrika Olausson är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid högskolan i Jönköping, där hon leder forskningsprogrammet ”Hållbar journalist...

Ester Appelgren

Ester Appelgren arbetar som lektor och projektledare på avdelningen för journalistik vid Södertörns högskola. Hon disputerade 2007 i medieteknik vi...

Ulf Buskqvist

Ulf Buskqvist är lektor i mediepedagogik vid Institutionen för pedagogiska studier vid Karlstads universitet. Han bedriver forskning med inriktning...

Jesper Falkheimer

Jesper Falkheimer är filosofie doktor och professor i strategisk kommunikation vid Lunds universitet, Campus Helsingborg. Han är också rektor för C...

Heike Graf

Heike Graf är docent i medie- och kommunikationsvetenskap vid Södertörns högskola. Hon har lett två forskningsprojekt om etnisk mångfald och om ”di...

Mats Heide

Mats Heide är professor i strategisk kommunikation vid Campus Helsingborg, Lunds universitet. Han har ett brett forskningsintresse inom området str...

Birgitta Höijer

André Jansson

André Jansson är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Karlstads universitet. Han forskar framför allt om mediebruk, identitet och glo...

Stig Arne Nohrstedt

Mikael Norén

Tobias Olsson

Kristina Riegert

Kristina Riegert är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Stockholms Universitet. Hennes forskning behandlar faktorer som är viktiga f...

Linda Ryan Bengtsson

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer