Privatperson Logga in

Kvalitativa metoder i strategisk kommunikation

Skickas följande arbetsdag

331 kr

exkl moms

Läs mer Stäng

Inom strategisk kommunikation används ofta traditionella kvalitativa metoder som intervju, observation eller textanalys men det är sällan den metodlitteratur som finns på svenska hämtar exempel från ämnet strategisk kommunikation. Det finns därför ett behov av att illustrera hur olika kvalitativa metoder kan användas inom fältet. Med utgångspunkt i ett reflexivt förhållningssätt där författarna beskriver genomförda studier presenteras texter om hur kvalitativa metoder kan användas inom strate...

Information

ISBN:

9789144096582

Utgivningsår:

2014

Artikelnummer:

38282-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

274

Författare

Jörgen Eksell

Jörgen Eksell (red.) är studierektor, forskare och lärare vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. ...

Åsa Thelander

Åsa Thelander (red.) är docent och lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hennes forskning...

Jon Bertilsson

Jon Bertilsson är lektor i marknadsföring och konsumtionsforskare på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet. Hans forskningsintressen innefattar ko...

Cecilia Cassinger

Cecilia Cassinger är lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hon har bland annat forskat om...

Jesper Falkheimer

Jesper Falkheimer är filosofie doktor och professor i strategisk kommunikation vid Lunds universitet, Campus Helsingborg. Han är också rektor för C...

Nils Gustafsson Romås

Nils Gustafsson är lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hans avhandling behandlade polit...

Mats Heide

Mats Heide är professor i strategisk kommunikation vid Campus Helsingborg, Lunds universitet. Han har ett brett forskningsintresse inom området str...

Catrin Johansson

Catrin Johansson är professor i medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning mot organisationers kommunikation vid Mittuniversitetet i Sundsva...

Susanna Magnusson

Susanna Magnusson är doktorand i medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning mot strategisk kommunikation. Hennes avhandling handlar om organ...

Veselinka Möllerström

Veselinka Möllerström är fil.dr i medie- och kommunikationsvetenskap och tidigare universitetslektor vid Lunds universitet, Sverige. Hon har i sin ...

Joel Rasmussen

Joel Rasmussen är enhetschef, forskare och lärare inom Medie- och kommunikationsvetenskap vid Örebro universitet. Hans forskning berör främst organ...

Maria Rosén

Maria Rosén är doktorand i medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning mot strategisk kommunikation. I sin avhandling studerar hon konsumente...

Charlotte Simonsson

Charlotte Simonsson är prefekt, lärare och forskare vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Såväl ...

Jacob Stenberg

Jacob Stenberg är doktorand i medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning mot strategisk kommunikation. Hans forskningsintressen kretsar krin...

Sara Von Platen

Sara von Platen är lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Hon undervisar främst i organisa...

Philip Young

Philip Young är projektledare för NEMO: New Media, Modern Democracy, baserad vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, ...

Marja Åkerström

Marja Åkerström är lektor vid Institutionen för strategisk kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet. Undervisnings- och forskningsfäl...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer