Modeologi

En introduktion till modevetenskap

Skickas följande arbetsdag

268 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

Modeologi är en nyskapelse, både som be­grepp och till sitt innehåll. Mode be­skrivs här som ett sociologiskt fenomen. Tidigare författare som studerat mode gör sällan skillnad mellan kläder och mode, men det är just vad Yuniya Kawamura, japansk-amerikansk professor i sociologi, på ett mycket förtjänstfullt sätt gör. Kawamura menar att kläder är den konkreta produkten, medan mode är ett mer abstrakt system i vilket många olika aktörer och intressen ingår. Hon slår hål på myten om ”den genial...

Information

Författare:

Yuniya Kawamura

ISBN:

9789144118901

Utgivningsår:

2011

Revisionsår:

2017

Artikelnummer:

38049-03

Upplaga:

Tredje

Sidantal:

192

Författare

Yuniya Kawamura

Yuniya Kawamura är fil. dr. i sociologi vid Fashion Institute of Technology, New York.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer