
Etnografiska hållplatser
Om metodprocesser och reflexivitet
267 kr
exkl moms
Information
Översättare:
Lisa SjöstenISBN:
9789144073156Utgivningsår:
2011Artikelnummer:
35644-01Upplaga:
FörstaSidantal:
270Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltOm metodprocesser och reflexivitet
exkl moms
exkl moms
Den här boken illustrerar vikten av att stanna upp vid olika hållplatser längs forskningsprocessens farleder. Varje forskare bör hålla i minnet att de små vägvalen är väl så betydelsefulla som de stora metodologiska besluten. Bokens författare visar att metodprocesser inkluderar situationer som i likhet med fyrplatser kräver att den förbipasserande uppmärksammar sin position. Forskaren medvetandegörs om betydelsen av att reflektera över den kommande metodiska kursinriktningen. Målsättningen m...
Den här boken illustrerar vikten av att stanna upp vid olika hållplatser längs forskningsprocessens farleder. Varje forskare bör hålla i minnet att de små vägvalen är väl så betydelsefulla som de stora metodologiska besluten. Bokens författare visar att metodprocesser inkluderar situationer som i likhet med fyrplatser kräver att den förbipasserande uppmärksammar sin position. Forskaren medvetandegörs om betydelsen av att reflektera över den kommande metodiska kursinriktningen. Målsättningen med boken är att diskutera de reflexiva beskrivningarnas betydelse för kunskapsproduktionen. Tonvikt läggs på hur olika forskare har resonerat kring sin delaktighet under forskningsarbetets gång och hur de har reflekterat över sina egna tolkningar. Exemplen utgör en provkarta med nedslag i skilda stadier av forskningsarbetet, alltifrån övervägande kring val av studiefält till gestaltning av den slutgiltiga texten. Boken vänder sig till studenter, forskare och museitjänstemän; etnologer, antropologer och andra inom kultur- och samhällsvetenskapliga utbildningsområden som bedriver etnografiska studier.
Redaktörer:
Kerstin GunnemarkÖversättare:
Lisa SjöstenISBN:
9789144073156Utgivningsår:
2011Artikelnummer:
35644-01Upplaga:
FörstaSidantal:
270Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Statsvetenskap och Humaniora
046-31 21 46 caroline.boussard@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 22 02 aude.plathner@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer