Det turistiska fältet och dess aktörer

Skickas följande arbetsdag

295 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

Resandet i världen har ökat markant under de senaste decennierna. Ekonomins globalisering har gjort att internationella affärsresor har blivit allt fler och turism har, i alla fall i västvärlden, gått från att vara en angelägenhet för väldigt få till att bli en massföreteelse. Men det är inte bara antalet turister som har ökat. De former som resandet tar sig har också utvecklats och blivit fler, liksom de aktörer som är verksamma på det turistiska fältet. I Det turistiska fältet och dess aktö...

Information

ISBN:

9789144077598

Utgivningsår:

2013

Artikelnummer:

35903-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

240

Författare

Josefina Syssner

Josefina Syssner är kulturgeograf, filosofie doktor och lektor vid Linköpings universitet. I kapitlet ”Regionen: styrning och utveckling i upplevel...

Lars Kvarnström

Lars Kvarnström är filosofie doktor i historia och lektor vid Linköpings universitet. I kapitlet ”Turistföreningar som berättare” lyfter han fram b...

Peter Aronsson

Peter Aronsson är professor vid tema Kultur och samhälle vid Linköpings universitet och professor i historia vid Linnéuniversitetet. I kapitlet ”Ve...

Anna Bergek

Anna Bergek är teknologie doktor och docent i industriell organisation. I kapitlet ”Entreprenörer och entreprenörsskap på det turistiska fältet” di...

David Cardell

David Cardell är filosofie licentiat i Idrott och verksam som doktorand vid Tema Barn, Linköpings universitet. Cardell diskuterar i sitt kapitel ”T...

Bengt Erik Eriksson

Bengt Erik Eriksson är professor vid Linköpings universitet med tvärvetenskaplig inriktning, bedriver för närvarande projekt om social klassificeri...

Anna Eskilsson

Anna Eskilsson är historiker och filosofie doktor i tema Kultur och samhälle, numera verksam vid Linnéuniversitetet. I kapitlet ”Hembygdsrörelsen. ...

Magdalena Hillström

Magdalena Hillström är filosofie doktor och biträdande lektor vid tema Kultur och samhälle vid Linköpings universitet. I kapitlet ”Vem skapar ett m...

Leif Jonsson

Leif Jonsson är organisations- och kommunikationsforskare, filosofie doktor i företagsekonomi och docent vid tema Kultur och samhälle vid Linköping...

Sofia Lindström

Sofia Lindström är sociolog och doktorand vid tema Kultur och samhälle i Linköping. I sitt kapitel ”Konstnärer i skärningspunkten mellan kultur och...

Christian Svensson-Limsjö

Christian Svensson Limsjö är medievetare och filosofie doktor i tema Kommunikation. I kapitlet ”Medierna: aktörerna och strategier” diskuterar han ...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer