Privatperson Logga in

Medskapande högskolepedagogik

Skickas följande arbetsdag

258 kr

exkl moms

Läs mer Stäng

Inre motivation och skapande utgör de viktigaste drivkrafterna för lärande och utveckling. Det innebär att kunskapande, medskapande och meningsskapande är centrala utgångspunkter vid utformningen av utbildningar, kurser och undervisning. Den här boken diskuterar medskapande pedagogik inom ramen för högskolans utbildning. Den belyser frågor som: • Vilken betydelse har medskapande, meningsskapande och kunskapande för studenternas motivation och kvaliteten i deras kunskapsbildning? • Hur kan vi...

Boken har en självklar plats i högskolepedagogisk utbildning eller varför inte som underlag för kompetensutveckling i ett arbetslag? Den utgör ett värdefullt bidrag i den högskolepedagogiska diskussionen.

Information

ISBN:

9789144107349

Utgivningsår:

2018

Artikelnummer:

38931-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

152

Författare

Hans-Åke Scherp

Hans-Åke Scherp är docent i pedagogik med särskild inriktning mot skolutveckling och ledarskap. Han har varit vetenskaplig ledare under 10 år för e...

Daniel Uhnoo

Daniel Uhnoo är lektor i socialt arbete vid Örebro universitet. Han under­visar på socionomprogrammet sedan tio år tillbaka. Daniels forsknings­int...

Christel Backman

Christel Backman arbetar som universitetslektor i sociologi vid Göteborgs universitet och har ett stort intresse för högskolepedagogik och kursutve...

Sara Uhnoo

Sara Uhnoo är lektor i sociologi vid institutionen för sociologi och arbets­vetenskap vid Göteborgs universitet. Hon undervisar i kriminologi och h...

Mattias Wahlström

Mattias Wahlström är docent i sociologi och arbetar som universitetslektor vid Göteborgs Universitet. Han undervisar på grund-, master- och forskar...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer