
Barns inflytande i förskolan
- en fråga om demokrati
159 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144053325Utgivningsår:
2009Artikelnummer:
33267-01Upplaga:
FörstaSidantal:
96Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta allt- en fråga om demokrati
exkl moms
exkl moms
Har barn möjlighet att påverka vardagen i förskolan? Kan barn ta ansvar om de får ett större inflytande?Boken bygger på ett utvecklingsarbete i förskolan och berättar om lärares strävan efter att utveckla sitt arbete kring demokrati och inflytande. Det handlar om barnperspektiv och barns perspektiv samt punktuella och relationella perspektiv.Boken innehåller ett antal berättelser om händelser i förskolan som lärarna dokumenterat och analyserat och som ger en bild av hur de arbetar för att ful...
Har barn möjlighet att påverka vardagen i förskolan? Kan barn ta ansvar om de får ett större inflytande?Boken bygger på ett utvecklingsarbete i förskolan och berättar om lärares strävan efter att utveckla sitt arbete kring demokrati och inflytande. Det handlar om barnperspektiv och barns perspektiv samt punktuella och relationella perspektiv.Boken innehåller ett antal berättelser om händelser i förskolan som lärarna dokumenterat och analyserat och som ger en bild av hur de arbetar för att fullgöra och förstå sitt uppdrag när det gäller barns rätt att påverka sin vardag.Som ledare för utvecklingsarbetet ser författaren stora möjligheter att förbättra och utveckla det pedagogiska arbetet genom att vuxna bejakar barnens idéer och initiativ. Resultaten av arbetet har lett till större lugn, fördjupad koncentration och påtaglig kreativ glädje och trivsel för både barn och vuxna.Boken är avsedd för lärarutbildning och fortbildning inom förskola, skola och fritidshem. Den riktar sig också till politiker, tjänstemän och chefer som har att ansvara för att barn kommer till tals och blir lyssnade på i all verksamhet som rör dem. Den är också avsedd för föräldrar och andra som intresserar sig för barns liv med varandra och med vuxna.
Författare:
Elisabeth ArnérISBN:
9789144053325Utgivningsår:
2009Artikelnummer:
33267-01Upplaga:
FörstaSidantal:
96Förlagskoordinator Lärarutbildning och skolutveckling
046-31 22 57 lisbeth.linder@studentlitteratur.seFörläggare Lärarutbildning och skolutveckling Specialpedagogik och förskola
046-31 21 81 kerstin.hulten@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer