Litteraturläsning i förskolan

Skickas följande arbetsdag

232 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

Tidiga textmöten hjälper barn att utveckla strategier i sin senare läsning och ger dem en inre motivation att söka läsupplevelser och kunskap om omvärlden. Den tidiga läsningen sätter på så vis spår i den fortsatta litteratur- och språkutvecklingen, men också i kunskapsutvecklingen i stort. Men hur arbetar förskolepersonal med uppdraget att grundmura nyfikenhet och lust till läsning? Och hur kan litteraturläsningens potential som kunskapskälla tas tillvara? I bokens första del undersöker för...

Information

ISBN:

9789144078137

Utgivningsår:

2013

Artikelnummer:

35939-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

128

Författare

Ulla Damber

Ulla Damber, Umeå universitet, är docent i pedagogiskt arbete samt lektor i läs- och skrivundervisning och arbetar som lärarutbildare och skolforsk...

Jan Nilsson

Jan Nilsson är lektor i svenska med didaktisk inriktning vid Malmö högskola och har genom medverkan i olika forskningsprojekt stor erfarenhet av at...

Camilla Ohlsson

Camilla Ohlsson är adjunkt i svenska vid Högskolan Kristianstad och fil. mag. i litteraturvetenskap med inriktning mot barn- och ungdomslitteratur.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer