Information
ISBN:
9789144100821Utgivningsår:
1996Artikelnummer:
4754-EB01Upplaga:
FörstaSidantal:
113Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltSamlingen är ett mycket viktigt och innehållsrikt moment i förskolans vardag som det hittills inte skrivits särskilt mycket om. I denna bok ger författaren en mångfasetterad bild av samlingens ursprung, innehåll och betydelse för barn och vuxna i förskolan.Boken innehåller bl.a. följande avsnitt: Samlingens historia Faktorer som styr samlingarnas förekomst, innehåll och form Samling som ritual, möte och lektion Barns uppfattningar om samling Att leda samling Uppslag och idéer om hur man kan u...
Samlingen är ett mycket viktigt och innehållsrikt moment i förskolans vardag som det hittills inte skrivits särskilt mycket om. I denna bok ger författaren en mångfasetterad bild av samlingens ursprung, innehåll och betydelse för barn och vuxna i förskolan.Boken innehåller bl.a. följande avsnitt: Samlingens historia Faktorer som styr samlingarnas förekomst, innehåll och form Samling som ritual, möte och lektion Barns uppfattningar om samling Att leda samling Uppslag och idéer om hur man kan utveckla samlingenBoken är avsedd för barn- och ungdomspedagogiska utbildningar samt för grundskollärarutbildning (1–7-lärare). Den kan med fördel användas vid fortbildning inom barnomsorgen.
Författare:
Lena Rubinstein ReichISBN:
9789144100821Utgivningsår:
1996Artikelnummer:
4754-EB01Upplaga:
FörstaSidantal:
113Förlagskoordinator Lärarutbildning och skolutveckling
046-31 22 57 lisbeth.linder@studentlitteratur.seFörläggare Lärarutbildning och skolutveckling Specialpedagogik och förskola
046-31 21 81 kerstin.hulten@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer