
Vad räknas i förskolan?
Matematik 3-5 år
185 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144084886Utgivningsår:
2013Artikelnummer:
36450-01Upplaga:
FörstaSidantal:
132Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltMatematik 3-5 år
exkl moms
exkl moms
Den svenska förskolan har sedan 2011 implementerat en reviderad läroplan för förskolan. Det som tydligt skiljer den tidigare läroplanen från den nuvarande är tyngdpunkten på bl.a. matematik, litteracitet och språk. Lek och lärande i tematiska och integrerande arbetsformer är karakteristiska för förskolans verksamhet, men det innebär också ett ökat krav på förskollärares kunnande inom olika områden, hur barn lär och utvecklar sitt kunnande och hur lärare bäst kan organisera för ett meningsfull...
Den svenska förskolan har sedan 2011 implementerat en reviderad läroplan för förskolan. Det som tydligt skiljer den tidigare läroplanen från den nuvarande är tyngdpunkten på bl.a. matematik, litteracitet och språk. Lek och lärande i tematiska och integrerande arbetsformer är karakteristiska för förskolans verksamhet, men det innebär också ett ökat krav på förskollärares kunnande inom olika områden, hur barn lär och utvecklar sitt kunnande och hur lärare bäst kan organisera för ett meningsfullt och lustfyllt lärande. I Vad räknas i förskolan? Beskriver författaren grundläggande förmågor i matematik som barn utvecklar i samspel och kommunikation med andra. Boken bygger på den internationella forskningen inom området och ny praxisnära forskning från nordisk förskoleverksamhet. Autentiska exempel från verksamheten varieras med teoretiskt förankrad diskussion i syfte att ge läsaren stöd för sin professionsutveckling. Med ökade kunskaper om matematiska förmågor och färdigheternas grunder har lärare en större beredskap att möta och stödja varje barns lärande och utveckling. Professionsutveckling förutsätter också självreflektion. En betydande del i boken är därför problematisering av förskollärarens förhållningssätt och vilken inverkan det har på barns möjligheter att lära i förskolan. Boken vänder sig till blivande och yrkesverksamma förskollärare som önskar fördjupa sitt matematikdidaktiska kunnande och utveckla sina färdigheter att organisera för meningsfullt och målinriktat matematiklärande i förskolan.
Författare:
Camilla BjörklundISBN:
9789144084886Utgivningsår:
2013Artikelnummer:
36450-01Upplaga:
FörstaSidantal:
132Förlagskoordinator Lärarutbildning och skolutveckling
046-31 22 57 lisbeth.linder@studentlitteratur.seFörläggare Lärarutbildning och skolutveckling Förläggare Specialpedagogik och förskola
046-31 21 81 kerstin.hulten@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer