Privatperson Logga in

Learning study i förskolan

Skickas följande arbetsdag

208 kr

exkl moms

Läs mer Stäng

Lärande är ett område som alla människor berörs av och utvecklar varje dag, oavsett var vi befinner oss. Det lärande författarna behandlar i den här boken är det avsiktliga och planerade lärandet för små barn i förskola och förskoleklass. Förskolans uppdrag har förflyttats från att i hög grad ha varit omsorgsinriktat till att alltmer riktas mot lärande. Denna förändring ska ske utifrån små barns betingelser att lära och inte utifrån de former för lärande som finns i grundskolan. Författarna ...

Information

Författare

Mona Holmqvist

Mona Holmqvist är professor i utbildningsvetenskap/docent i pedagogik vid Malmö universitet. Hon har undervisat på alla nivåer inom högskolan, fram...

Camilla Björklund

Camilla Björklund är docent i pedagogik och verksam som lärarutbildare och handledare inom det förskolepedagogiska fältet. Hennes forsknings­intres...

Elisabeth Eklund

Elisabeth Eklund är förskollärare sedan 1978. Under dessa år har hon arbetat med alla åldrar 1–6 år och nu de senaste åren mest med 5-åringar. Unde...

Johanna Granqvist

Johanna Granqvist har arbetat som förskollärare i 5,5 år efter sin utbildning till lärare för de tidigare åren. Hennes ämnen är svenska, engelska, ...

Lena Landgren

Lena Landgren är förskollärare sedan 1998. Intresset för matematik väcktes i början av karriären genom ett temanummer från tidskriften Förskolan, d...

Agneta Ljung-Djärf

Agneta Ljung-Djärf tog sin förskollärarexamen 1982 och arbetade sedan under 15 år som förskollärare i förskola och i förskoleklass. Hon disputerade...

Jenny Ljungek Wederbrandt

Jenny Ljungek Wederbrand har arbetat som förskollärare i 15 år på flertalet förskolor med barn i alla åldrar och med olika inriktningar i verksamhe...

Andreas Magnusson

Andreas Magnusson är doktorand vid Högskolan för kommunikation och lärande i Jönköping och tillhör lic-forskarskolan learning study med ämnesdidakt...

Ann-Charlotte Mårdsjö Olsson

Ann-Charlotte Mårdsjö Olsson är lektor i pedagogik vid Göteborgs universitet. Hon är också an-svarig för kurser inom Lärar- och Masterprogrammet i ...

Ingrid Pramling Samuelsson

Ingrid Pramling Samuelsson är professor i förskolepedagogik vid Göteborgs universitet, innehar en UNESCO professur i Early Childhood Education and ...

Josefine Rostedt

Josefine Rostedt har arbetat som förskollärare i drygt 18 år. Under tiden som förskollarare har hon fördjupat sig teoretiskt inom yrket med friståe...

Helene Svärd

Helene Svärd blev färdig förskollärare år 2006 och har under åren därefter arbetat inom förskolan med barn i åldrarna 1–5 år. Hon är mentor för nyu...

Charlotte Tullgren

Charlotte Tullgren, lektor i pedagogik vid Högskolan Kristianstad. Hon är utbildad till förskollärare vid Högskolan i Växjö och arbetat i förskola ...

Susanne Thulin

Susanne Thulin är förskollärare och universitetslektor i pedagogik och arbetar med förskollärarutbildning vid Sektionen för Lärande och Miljö, Högs...

Eva Wennås Brante

Eva Wennås Brante är doktorand i pedagogik vid Göteborgs Universitet. Avhandlingsområdet rör läsning och hur läsförståelsen påverkas när bilder är ...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer