Information
ISBN:
9789144034843Utgivningsår:
1977Artikelnummer:
4092-EB01Upplaga:
FörstaSidantal:
563Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltEn central fråga för all företagande, utredande och forskande verksamhet är vad de metoder, modeller, teorier och utsagor vi talar om som kunskap, egentligen är kunskaper om. Hur man utvecklar ett företag, genomför en utredning eller arbetar med forskning, påverkas i hög grad av vilket synsätt man utgår från, när man tar ställning till vilka metoder man avser att bruka och/eller utveckla för verksamheten ifråga.Företagsekonomisk metodlära behandlar utförligt tre olika synsätt, som i boken ben...
En central fråga för all företagande, utredande och forskande verksamhet är vad de metoder, modeller, teorier och utsagor vi talar om som kunskap, egentligen är kunskaper om. Hur man utvecklar ett företag, genomför en utredning eller arbetar med forskning, påverkas i hög grad av vilket synsätt man utgår från, när man tar ställning till vilka metoder man avser att bruka och/eller utveckla för verksamheten ifråga.Företagsekonomisk metodlära behandlar utförligt tre olika synsätt, som i boken benämns; Analytiskt synsätt, Systemsynsätt och Aktörsynsätt, och går grundligt igenom förutsättningarna för, bakgrunden till och konsekvenserna av att använda respektive synsätt i olika praktiska och teoretiska situationer. I detta verk illustreras kopplingarna mellan grundläggande föreställningar – synsätt – metoder/tekniker – det praktiska fallet; något som sällan sker inom metodlära för utveckling av affärskunskap.Företagsekonomisk metodlära tar också upp den kritik som de olika synsätten riktar mot varandra och visar på möjliga kombinationer och utvecklingsriktningar inom området.Företagsekonomisk metodlära är skriven med syfte att fungera som basbok för akademisk utbildning i vetenskapsteori och metodlära inom ämnet företagsekonomi samt för kvalitetsäkring av kunskap inom detta ämnes praktiska fält. Men den är också skriven med samma syfte för andra ämnen, närbesläktade med affärer, ledarskap, organisation, företagande och ekonomi. Boken ger även ett fördjupat perspektiv på utredares och konsulters verksamhet.
ISBN:
9789144034843Utgivningsår:
1977Artikelnummer:
4092-EB01Upplaga:
FörstaSidantal:
563Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Företagsekonomi och metod
046-31 21 66 ola.hakansson@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 22 02 aude.plathner@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer