Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Storytelling

Marknadsföring i upplevelseindustrin

Skickas följande arbetsdag

De senaste åren har det talats mycket om storytelling. Men vad innebär det egentligen – gamla nyheter, tillfälligt modeord eller viktigt strategiskt verktyg som kommit för att stanna? Och framför allt, hur kan man medvetet arbeta med det? Den här boken reder ut begreppen och ger exempel på hur man kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg. Teori blandas med praktik och vi får ta del av många väldokumenterade fallstudier. Boken behandlar främst marknadsföring av hotell, restauranger ...

Läs mer

De senaste åren har det talats mycket om storytelling. Men vad innebär det egentligen – gamla nyheter, tillfälligt modeord eller viktigt strategiskt verktyg som kommit för att stanna? Och framför allt, hur kan man medvetet arbeta med det? Den här boken reder ut begreppen och ger exempel på hur man kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg. Teori blandas med praktik och vi får ta del av många väldokumenterade fallstudier. Boken behandlar främst marknadsföring av hotell, restauranger och destinationer, men tekniken är i högsta grad tillämplig även på helt andra branscher. Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och skapa en upplevelse för sina kunder. Det kan ses som ett konkurrensmedel som når nya dimensioner, vilka tidigare former av marknadsföring lämnat ganska orörda. Man stimulerar exempelvis kundernas fantasi och bäddar för att de effektivt bidrar till marknadsföringen genom ”word-of-mouth”. Boken vänder sig dels till företagsledare, marknadsförare och utbildare inom tjänsteföretag, dels till studerande på kurser i marknadsföring, turism och upplevelser vid högskola och universitet.

Stäng

Storytelling. Marknadsföring i upplevelseindustrin är en högaktuell, proffsig analys av "berättelseekonomin". Lena Mossberg och Erik Nissen Johansens bok är effektivt upplagd både för den primära målgruppen, marknadsförare, men också som kulturdokument för en bred läsarkrets.

Gillar skarpt temat. När jag läser boken känner jag igen historierna. Boken öppnade mina ögon och gav mig aha-upplevelser och idéer till andra historier man skulle kunna skriva. Jag vet ett par personer jag skulle vilja ge denna bok till.

Det senaste åren har det talats mycket om storytelling. Den här boken reder ut begreppen och ger konkreta exempel på hur du kan använda tekniken som markandsföringsredskap.

Boken reder ut begreppen i teori och praktik och ger många bra exempel. Du får veta hur storytelling bidrar till att skapa en helhetsbild av ett koncept, gestalta ett varumärke och skapa en upplevelse för kunderna.

Information

ISBN:

9789144039787

Utgivningsår:

2006

Artikelnummer:

32068-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

183
 ;