Storytelling
Marknadsföring i upplevelseindustrin
Storytelling. Marknadsföring i upplevelseindustrin är en högaktuell, proffsig analys av "berättelseekonomin". Lena Mossberg och Erik Nissen Johansens bok är effektivt upplagd både för den primära målgruppen, marknadsförare, men också som kulturdokument för en bred läsarkrets.
Gillar skarpt temat. När jag läser boken känner jag igen historierna. Boken öppnade mina ögon och gav mig aha-upplevelser och idéer till andra historier man skulle kunna skriva. Jag vet ett par personer jag skulle vilja ge denna bok till.
Det senaste åren har det talats mycket om storytelling. Den här boken reder ut begreppen och ger konkreta exempel på hur du kan använda tekniken som markandsföringsredskap.
Boken reder ut begreppen i teori och praktik och ger många bra exempel. Du får veta hur storytelling bidrar till att skapa en helhetsbild av ett koncept, gestalta ett varumärke och skapa en upplevelse för kunderna.
Information
ISBN:
9789144039787Utgivningsår:
2006Artikelnummer:
32068-01Upplaga:
FörstaSidantal:
183