Privatperson Logga in

Märken och människor

Om marknadssymboler som kulturella resurser

Skickas följande arbetsdag

293 kr

exkl moms

Läs mer Stäng

Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade ...

Information

ISBN:

9789144108599

Utgivningsår:

2006

Revisionsår:

2018

Artikelnummer:

32267-03

Upplaga:

Tredje

Sidantal:

198

Författare

Jacob Östberg

Jacob Östberg är professor i reklam och PR vid företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Östberg disputerade 2003 vid Lunds univers...

Anders Bengtsson

Anders Bengtsson är filosofie doktor i företagsekonomi och är verksam vid Protobrand Sciences i Boston där han leder företagets arbete kring consum...

Benjamin Julien Hartmann

Benjamin Hartmann är biträdande universitetslektor i marknadsföring vid Göteborgs universitet och forskar om olika fenomen i gränslandet mellan kon...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer