
Entreprenörsdriven företagsutveckling
- Camfils tillväxt under 50 år
273 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144103358Utgivningsår:
2014Artikelnummer:
38709-01Upplaga:
FörstaSidantal:
204Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta allt- Camfils tillväxt under 50 år
exkl moms
exkl moms
"En mycket intressant beskrivning av kreativa entreprenörer som skapar underverk genom att byta affärsmodell när förutsättningarna ändras. Författaren – som är en forskare med sällsynt god kunskap om företagens vardag – ger en initierad bild av entreprenörskapets betydelse för innovation och tillväxt. Det är nog inte – som många politiker tycks tro – forskningen i sig som skapar framgångsrika tillväxtföretag, utan mer enträget vardagsarbete. Jag önskar att de som styr företagandets villkor lä...
"En mycket intressant beskrivning av kreativa entreprenörer som skapar underverk genom att byta affärsmodell när förutsättningarna ändras. Författaren – som är en forskare med sällsynt god kunskap om företagens vardag – ger en initierad bild av entreprenörskapets betydelse för innovation och tillväxt. Det är nog inte – som många politiker tycks tro – forskningen i sig som skapar framgångsrika tillväxtföretag, utan mer enträget vardagsarbete. Jag önskar att de som styr företagandets villkor läser boken". Rune Andersson, entreprenör och f.d. ordförande i bl.a. Electrolux, Trelleborg och Getinge "Entreprenörsdriven företagsutveckling är ingen hyllningsskrift, utan en lärobok som öppenhjärtigt skildrar de affärsstrategiska utmaningar ett entreprenörsdrivet företag ställs inför. Jag har själv suttit i Camfils styrelse och även lärt känna författaren i andra sammanhang. Jag är djupt imponerad av hans förmåga att beskriva en komplex utveckling på ett spännande och lättillgängligt sätt. Boken tillför både insikt och kunskap och bör läsas av personer inom såväl akademi som näringsliv". Carl Bennet, styrelseordförande och huvudägare i Getinge, Lifco och Elanders "Boken beskriver hur ett verkstadsföretag utvecklas till en världsledande koncern. Den är ett tidsdokument som på ett intressant sätt väver samman företagets utveckling med de politiska strömningarna. Men framför allt åskådliggörs vikten av framsynta ägare med förmåga till förändring och nytänkande. Nya produkt- och marknadsmöjligheter tas till vara, ny kunskap integreras och utvecklas, nya ägarkonstellationer utvecklas. Boken rekommenderas varmt och den är en utmärkt introduktion till ämnet industriell ekonomi". Pontus Braunerhjelm, professor och prefekt för Industriell ekonomi och organisation, KTH "Med en unik kombination av bred allmän industriell förståelse, djup specifik Camfil-kännedom och diplomatisk fingertoppskänsla har Eric Giertz skrivit den sanna historien om ett fantastiskt företag som jag under mer än ett decennium hade förmånen att få lära känna från insidan". Arne Karlsson, styrelsearbetare i ett flertal familjeägda koncerner, bl.a. Ratos "Professor Eric Giertz ger läsaren en livaktig skildring av entreprenörskap, marknadens utmaningar och möjligheter. Boken är en spännande berättelse om entreprenörerna, ägarna och deras närmaste krets. Den blir ett bra hjälpmedel i undervisningen och ett intressant och tankeväckande bidrag till familjeföretagsforskningen inom svensk företagshistoria." Jan Ottoson, professor vid Ekonomisk-historiska institutionen, Uppsala universitet.
Författare:
Eric GiertzISBN:
9789144103358Utgivningsår:
2014Artikelnummer:
38709-01Upplaga:
FörstaSidantal:
204Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Ekonomi, statistik och matematik
046-31 21 22 eric.rehn@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 22 02 aude.plathner@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer