Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Category management för inköp

Skickas följande arbetsdag

På senare år har Inköp i allt större utsträckning kommit att bidra till företagens lönsamhet, där category management varit den enskilt största bidragsfaktorn. Category management är en strategisk ansats som används för att förstå marknader, analysera spend och implementera nya innovativa leverantörsstrategier. Därför har category management i stor utsträckning bidragit till att förändra Inköps roll, från att ha varit en taktisk och operativt inriktad funktion till att bli en strategisk proce...

På senare år har Inköp i allt större utsträckning kommit att bidra till företagens lönsamhet, där category management varit den enskilt största bidragsfaktorn. Category management är en strategisk ansats som används för att förstå marknader, analysera spend och implementera nya innovativa leverantörsstrategier. Därför har category management i stor utsträckning bidragit till att förändra Inköps roll, från att ha varit en taktisk och operativt inriktad funktion till att bli en strategisk process inom det värde­skapande företaget. Category management för inköp presenterar en stegvis process för effektiv implementering av category management, som kan tillämpas direkt i företaget. Boken innehåller praktiska exempel och konkreta verktyg som tydligt visar hur man: • snabbt och tydligt analyserar komplexa sourcingsituationer • förstår specifika marknader för olika spendkategorier • optimalt tillämpar quick wins för omedelbara resultat • utvecklar och implementerar innovativa och kreativa categorymanagement-baserade strategier. Category management för inköp är nödvändig för alla som påverkas i arbetet med category management, oavsett om du är inköpare, kategoriledare, inköpschef, projektledare eller verksamhetschef. Boken är också värdefull för dig som arbetar som säljare – så att du bättre förstår hur strategiskt inköp fungerar och hur en modern inköpare tänker.

Information

Författare:
Jonathan O'Brien
Översättare:
Ann Lagerhammar
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144096698
Utgivningsår:
2014
Artikelnummer:
38303-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
368

Författare

Jonathan O'Brien

Jonathan O'Brien är vd och delägare i den internationella konsult­byrån och utbildningsleverantören Positive Puchasing. Han har mer än 25 års erfar...

 ;