Privatperson Logga in

Prissättning

Affärsekologier, affärsmodeller, prismodeller

Skickas följande arbetsdag

274 kr

exkl moms

Läs mer Stäng

Hur man sätter pris är avgörande för alla verksamheter! Exportframgångar, oväntade extrakostnader, engagerade medarbetare, låg kvalitet i äldreomsorgen – alla hänger de samman med vad vi kommer överens om att betala och för vad. Boken förklarar koncepten affärsekologi, affärsmodell och prismodell och hur de hänger samman. Det illustreras genom tre större fallberättelser, om Taxi Kurir, Stockholms Konserthus och Payex, och flera praktiska småexempel på intressanta prismodeller. Val av prisnivå...

Information

ISBN:

9789144093499

Utgivningsår:

2013

Artikelnummer:

37802-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

214

Författare

Nils-Göran Olve

Nils-Göran Olve är sedan 1970-talet verksam som forskare, lärare och konsult i ekonomistyrning. Han är docent vid Handelshögskolan i Stockholm och ...

Mathias Cöster

Mathias Cöster är ekonomie doktor och disputerad i ämnet Ekonomiska informationssystem vid Linköpings universitet. Sedan 2009 är han aktiv i forskn...

Einar Iveroth

Einar Iveroth is Associate Professor at the Department of Business Studies, Uppsala University, Sweden, and connected to the research institute CAS...

Carl-Johan Petri

Carl-Johan Petri är filosofie doktor och lektor i ekonomiska informationssystem på avdelningen för industriell ekonomi vid Linköpings universitet. ...

Alf Westelius

Alf Westelius är professor vid Linköpings universitet med inriktning på hur nya och gamla organisationer navigerar och fungerar i en alltmer digita...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer