Privatperson Logga in

Marknadsföring och påverkan på konsumenten

Skickas följande arbetsdag

350 kr

exkl moms

Läs mer Stäng

Att påverka någon annan – det ses ofta som negativt, eller till och med fult. Kanske är det därför som marknadsförare ibland undviker att tala om marknadsföring i termer av aktiviteter som syftar till att påverka konsumenter. Men självklart handlar marknadsföring om att påverka attityder och beteende – och ytterst om att få folk att köpa en viss produkt eller tjänst. Som konsument är det inte så lätt att begripa om eller hur vi blir påverkade av marknadsföring. Och hur ska då praktiker och fo...

I boken Marknadsföring och påverkan på konsumenten gör redaktören Magnus Söderlund ett lysande arbete i att lyfta fram det förtjänstfulla arbete som sker på Handelshögskolan i Stockholm och Svenska Handelshögskolan i Helsingfors. Bredden och djupet hos de 18 författarna är imponerande och mycken kunskap kring påverkan kommer läsaren till del.

Information

ISBN:

9789144105284

Utgivningsår:

2014

Artikelnummer:

38731-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

320

Författare

Magnus Söderlund

Magnus Söderlund är professor i företagsekonomi och chef för Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hans intressen ä...

Patric Andersson

Patric Andersson är docent vid Handelshögskolan i Stockholm. Hans forskning är inriktad på att med hjälp av ekonomisk psykologi undersöka individer...

Hanna Berg

Hanna Berg är doktorand på Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hennes forskning handlar om konsumentreaktioner på...

Angelica Blom

Angelica Blom är doktorand på Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm. Hennes forskningsprojekt handlar om att studera konsumenters s...

Johanna Gummerus

Johanna Gummerus är forskardoktor i marknadsföring vid Hanken, Svenska handelshögskolan i Helsingfors, Finland. Hennes forskning handlar om hur kon...

John Karsberg

John Karsberg är doktorand på Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hans forskning handlar om hur och varför markna...

Hannele Kauppinen-Räisänen

Hannele Kauppinen-Räisänen arbetar som handledare för MBA avhandlingar vid Hanken, Svenska handelshögskolan i Helsingfors, Finland, och är professo...

Fredrik Lange

Fredrik Lange är doktor i marknadsföring och arbetar på Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm där han är studierektor för Handelshö...

Annika Lindström

Annika Lindström är gästdoktorand på Center for Retailing vid Handelshögskolan i Stockholm. Hon är inskriven på Psykologiska institutionen, Stockho...

Gustav Medberg

Gustav Medberg är doktorand i marknadsföring på CERS (Centre for Relationship Marketing and Service Management), Hanken, Svenska handelshögskolan i...

Erik Modig

Erik Modig är doktor vid Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hans forskning är inriktad på att undersöka bestånds...

Håkan Nilsson

Håkan Nilsson är docent vid institutionen för psykologi, Uppsala univer sitet. Hans forskning fokuserar främst på att testa och utveckla matematisk...

Sara Rosengren

Sara Rosengren är docent i marknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm och forskningschef för högskolans Center for Retailing. Hon är också sty...

Sofie Sagfossen

Sofie Sagfossen är doktorand på Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hennes forskning handlar om konsumtion av oli...

Stefan Szugalski

Stefan Szugalski är doktorand på Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Han forskar om ”det goda och onda företaget”...

Catharina Von Koskull

Catharina von Koskull är Finlands Akademis forskardoktor i marknadsföring vid CERS (Centre for Relationship Marketing and Service Management), Hank...

Nina Åkestam

Nina Åkestam är doktorand på Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm. Hennes forskning handlar om positiva oavsiktliga...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer