
Kulturekonomi
Konsten att fånga osynliga värden
361 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144046983Utgivningsår:
2007Artikelnummer:
32413-01Upplaga:
FörstaSidantal:
375Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltKonsten att fånga osynliga värden
exkl moms
exkl moms
Är det nödvändigt att mäta kulturens ekonomiska värde? Går det att bedöma kulturella värden i nyttotermer? Här resonerar några av Europas främsta forskare inom kulturekonomi kring dessa frågor. Utblickar till Europa visar att antalet yrkesverksamma inom kulturnäringen ökar betydligt snabbare än i någon annan bransch. Vad gäller kultursponsring så tolkas skattelagstiftningen på olika sätt i olika länder, vilket får konsekvenser för kulturnäringen. I Sverige ökar pressen på kulturverksamhetens ...
Är det nödvändigt att mäta kulturens ekonomiska värde? Går det att bedöma kulturella värden i nyttotermer? Här resonerar några av Europas främsta forskare inom kulturekonomi kring dessa frågor. Utblickar till Europa visar att antalet yrkesverksamma inom kulturnäringen ökar betydligt snabbare än i någon annan bransch. Vad gäller kultursponsring så tolkas skattelagstiftningen på olika sätt i olika länder, vilket får konsekvenser för kulturnäringen. I Sverige ökar pressen på kulturverksamhetens nytta och effektivitet. Förändringar inom den svenska kulturpolitiken ställer nya krav. Ett vitalt kulturliv är beroende av att olika intressenter förstår att kultur föder kultur och fokuserar på det som förenar istället för att värna de egna reviren. I boken intervjuas chefer på Bonniers Konsthall, Dramaten, Färgfabriken, Kultur och Näringsliv, Magasin3, Musikmuseet, Stockholms Filmfestival, Teater Galeasen och Teaterförlaget Colombine. De diskuterar bland annat frågan om näringsliv och kulturutövare kan befrukta varandra utan att den konstnärliga integriteten hotas. Kulturekonomi kan med fördel användas som lärobok på kurser med ekonomisk inriktning, liksom på konstnärliga utbildningar vid universitet och högskola. värden
Redaktörer:
Diana Binnaz AyataISBN:
9789144046983Utgivningsår:
2007Artikelnummer:
32413-01Upplaga:
FörstaSidantal:
375Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Företagsekonomi och metod
046-31 21 66 ola.hakansson@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 22 02 aude.plathner@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer