
En bok om entreprenörskap
324 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144077130Utgivningsår:
2013Artikelnummer:
35857-01Upplaga:
FörstaSidantal:
332Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltexkl moms
exkl moms
Entreprenörskap är i sanning ett populärt ämne idag. Många talar om att denna aktivitet kan göra utvecklingen av vårt samhälle hållbar och garantera att vi får behålla vår välfärd. Men det finns en oerhörd mängd olika uppfattningar om vad ämnet innehåller och vad det innebär, och dessa uppfattningar och innebörder är inte alltid förenliga med varandra. Boken ger ett modernt perspektiv på det som är väsentligt att kunna om entreprenörskap. Bland annat diskuteras ämnetshistoria, vårt moderna en...
Entreprenörskap är i sanning ett populärt ämne idag. Många talar om att denna aktivitet kan göra utvecklingen av vårt samhälle hållbar och garantera att vi får behålla vår välfärd. Men det finns en oerhörd mängd olika uppfattningar om vad ämnet innehåller och vad det innebär, och dessa uppfattningar och innebörder är inte alltid förenliga med varandra. Boken ger ett modernt perspektiv på det som är väsentligt att kunna om entreprenörskap. Bland annat diskuteras ämnetshistoria, vårt moderna entreprenöriella samhälle, lokal utveckling av närsamhällen, entreprenörskap i olika nationella kulturer samt kvinnor som entreprenörer. I boken diskuteras också den teoretiska utvecklingen på området såsom en smal och en bred syn på entreprenörskap, rationella och naturliga företagsstarter samt entreprenörskap i ekonomiska utrymmen och på sociala platser. I slutet av varje kapitel finns det ett antal tänkvärda frågor och uppgifter samt ett praktikfall, som är användbara vid självstudier eller vid undervisning i ämnet. Det finns också material tillgängligt online som stöd för detta ändamål. Boken är främst tänkt som en lärobok vid universitet och högskola, på grundutbildnings- eller magisternivå.
Författare:
Björn BjerkeISBN:
9789144077130Utgivningsår:
2013Artikelnummer:
35857-01Upplaga:
FörstaSidantal:
332Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Företagsekonomi och metod
046-31 21 66 ola.hakansson@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 22 02 aude.plathner@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer