
Affärsplattformen
Entreprenören och företagets första år
255 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144105468Utgivningsår:
2009Revisionsår:
2014Artikelnummer:
37443-04Upplaga:
FjärdeSidantal:
120Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltEntreprenören och företagets första år
exkl moms
exkl moms
Under de två första åren formas ett företags framtid. Vad är det då som avgör om ett nytt företag klarar sig eller inte? Företaget måste tidigt uppnå en affärsplattform, som bärs upp av åtta grundstenar: idé, produkt, marknad, organisation, kompetens, drivkrafter, kunder och övriga relationer. Tre fallstudier, företag med olika struktur, fungerar som exempel på hur en affärsplattform kan fungera. I denna tredje upplaga kompletteras bilden med ett avsnitt om idéplattformen, det skede som föreg...
Under de två första åren formas ett företags framtid. Vad är det då som avgör om ett nytt företag klarar sig eller inte? Företaget måste tidigt uppnå en affärsplattform, som bärs upp av åtta grundstenar: idé, produkt, marknad, organisation, kompetens, drivkrafter, kunder och övriga relationer. Tre fallstudier, företag med olika struktur, fungerar som exempel på hur en affärsplattform kan fungera. I denna tredje upplaga kompletteras bilden med ett avsnitt om idéplattformen, det skede som föregår affärsplattformen. Uppslag, idéer, kontrollsystem och checklistor gör boken till ett effektivt redskap i undervisning och för personer som avser att bli eller redan är företagare. Den är också användbar för andra aktörer, som investerare och banker, som är nära relaterade till företagande.
Författare:
Magnus KlofstenISBN:
9789144105468Utgivningsår:
2009Revisionsår:
2014Artikelnummer:
37443-04Upplaga:
FjärdeSidantal:
120Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Ekonomi, statistik och matematik
046-31 21 22 eric.rehn@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 22 02 aude.plathner@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer