Gamification för elever med NPF

Uppdragsutbildning

Målgrupp Lärare i grundskolan och gymnasiet Att gå från känslan av att misslyckas, till att skapa framgångsrika inlärningssituationer. Fyra av fem lärare säger att de har otillräckliga kunskaper för att ge elever i behov av särskilt stöd den hjälp som de behöver för att klara skolan. Forskning visar att speldesign, speldynamik och spelmekanik, om det används rätt, höjer både motivationen och koncentrationsförmågan hos samtliga elever, men särskilt hos de med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Gamification, eller med andra ord spelifiering bidrar till inkludering i undervisningen genom att ge förutsättningar för struktur, målsättning och återkoppling. Målet med spelifierat lärande är att ge elever som har svårigheter med de exekutiva funktionerna en chans att lyckas i skolan. Spelifiering motiverar och underlättar för elever att göra mer konstruktiva val under sin skolgång och kan appliceras på all undervisning, oavsett om den är analog och digital. I utbildningen ges en genomgång av vilka verktyg som finns, analoga och digitala. Deltagarna får också ta del av beprövade och elevnära exempel på hur undervisningen kan göras mer strukturerad, individanpassad och engagerande genom spelifiering. Genomförande Föreläsning och/eller workshop. Halv-/heldag. Mål Kunskaper om vad gamification är och hur dess struktur och konstanta feedback kan användas för att hjälpa elever i behov av särskilt stöd

Seminarietillfällen

Inga planerade tillfällen.

Bokningsförfrågan

Denna utbildning kan bokas till det tillfälle och den plats som bäst passar era behov. Kontakta oss för vidare diskussion om hur just er utbildning kan se ut.

Bokningsförfrågan

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer