
Att räkna med barn
458 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789189036925Utgivningsår:
1999Artikelnummer:
36209-01Upplaga:
FörstaSidantal:
222Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltexkl moms
exkl moms
Barn i specifika matematiksvårigheter, dyskalkyli, finns runt omkring oss i våra barngrupper och utslagningen bland dem är tyvärr mycket stor. Det finns sannolikt lika många barn med dyskalkyli som det finns barn med dyslexi. Hur kan vi som pedagoger träna oss att i framtiden identifiera dessa barn? Barn med dyskalkyli har ofta svårt att planera sin tid och att arbeta efter arbetsschema. De klarar inte enkel problemlösning vilket, förutom svårigheter i matematikundervisningen, ofta ger dem pr...
Barn i specifika matematiksvårigheter, dyskalkyli, finns runt omkring oss i våra barngrupper och utslagningen bland dem är tyvärr mycket stor. Det finns sannolikt lika många barn med dyskalkyli som det finns barn med dyslexi. Hur kan vi som pedagoger träna oss att i framtiden identifiera dessa barn? Barn med dyskalkyli har ofta svårt att planera sin tid och att arbeta efter arbetsschema. De klarar inte enkel problemlösning vilket, förutom svårigheter i matematikundervisningen, ofta ger dem problem i många vanliga vardagssituationer. I boken ges exempel på: Hur vi pedagoger kan träna oss i att skilja på allmänna matematik- svårigheter och specifika matematiksvårigheter. Hur vi identifierar barn med dyskalkyli. Olika typer av svårigheter som dessa elever har i matematik och även i andra ämnen. Att arbeta didaktiskt och praktiskt i undervisningen med barn med dyskalkyli. Hur kan vi stärka självkänslan hos dessa barn och hitta bra arbetsmodeller som de kan använda. Här ges exempel hur man tränar deras matematiska medvetenhet och hjälper dem att övervinna sina svårigheter med den grundläggande matematiken. Hur kan vi förmå dessa barn att avancera till en betydligt högre matematisk nivå. Hur arbetet bland berörd skolpersonal kan samordnas så att goda resultat uppnås. Hur man organiserar arbetet så att undervisningen får en bra struktur och att barnen tränas i att tillämpa ett processorienterat arbetssätt. Hur man undviker låsningssituationer där barnen inte förmår behålla en färdighet eller kunskap från den ena stunden till den andra.
Författare:
Ann-Louise LjungbladISBN:
9789189036925Utgivningsår:
1999Artikelnummer:
36209-01Upplaga:
FörstaSidantal:
222Läromedelsutvecklare Läromedel och lättläst Redaktionschef matematik
046-31 22 95 mimmi.persson@studentlitteratur.seLäromedelsutvecklare Läromedel och lättläst Matematik F-6
046-31 21 90 camilla.bedroth@studentlitteratur.seLäromedelsutvecklare Läromedel och lättläst Matematik F-6
046-31 22 26 marie.delshammar@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Läromedel och lättläst
046-31 22 64 ylva.stromberg@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer