Skolframgång för både flickor och pojkar

Uppdragsutbildning

I Sverige presterar flickor generellt bättre än pojkar i skolan, oavsett om deras föräldrar själva har en högskoleutbildning eller inte. Det är också fler unga kvinnor än unga män som i dagsläget studerar vidare till högre studier i Sverige. Vad beror detta på? Hur kan vi skapa en verksamhet som ger möjligheter för både pojkar och flickor att kunna utvecklas? Kursen ger Förståelse för hur vår syn på jämställdhet påverkar elevernas resultat En forskningsbaserad inblick i vilka skillnaderna är mellan pojkars och flickors syn på skolarbete Kunskap om hur verksamheten bör utvecklas för att inte könsmärka barnen Förståelse för lärarens möjligheter att påverka möjligheter att göra skolan attraktiv för eleverna oavsett kön Tillfälle att under handledning skissa på en handlingsplan för fortsatt jämställdhetsarbete i verksamheten. Kursen riktar sig till rektorer, elevhälsan samt personal verksam inom förskolan och grundskola. Arbetssätt Kursen består av en kombination av föreläsning, workshop och samtal. Tidsåtgång Heldag

Seminarietillfällen

Inga planerade tillfällen.

Bokningsförfrågan

Denna utbildning kan bokas till det tillfälle och den plats som bäst passar era behov. Kontakta oss för vidare diskussion om hur just er utbildning kan se ut.

Bokningsförfrågan

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer