Elevhälsa som främjar lärande

Om professionellt samarbete i retorik och praktik

Skickas följande arbetsdag

310 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

Elevhälsans professioner är eniga om att de ska arbeta före­bygg­ande och främjande, men fastnar i praktiken lätt i gamla hjulspår. Istället för att främja elevers lärande och hälsa proble­matiseras enskilda elever. Det behövs teorier, modeller och rutiner för ett främjande elevhälsoarbete. Syftet med den här boken är att ge idéer om hur elevhälsan kan utveckla sitt arbete för att möta skollagens krav på främjande och förebyggande arbete. Den nya elevhälsan innebär att kunskaper inom psykolo...

Det är en bra och välskriven bok som utan att presentera färdiga mallar eller facit uppfyller sitt syfte att visa hur man genom organisation och teamarbete kan arbeta för en gemensam och utvecklande syn på elevhälsa.

Information

ISBN:

9789144110127

Utgivningsår:

2017

Artikelnummer:

39080-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

274

Författare

Ingrid Hylander

Ingrid Hylander är docent i pedagogik och leg. psykolog. Hon är anställd som senior forskare på Karolinska Institutet. Hennes forskningsintresse rö...

Gunilla Guvå

Gunilla Guvå är fil. dr i psykologi och leg. psykolog med lång erfarenhet av att arbeta med psykologisk fallkonsultation inom olika områden. Hon ha...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer