Privatperson Skola / Företag

Möten i vården

Skickas följande arbetsdag

196 kr

exkl moms

Läs mer Stäng

Under sin tid som chef har Kjell sett vikten av att mötena inom vården fungerar. Detta gäller lika mycket mötet med patienten som mötet mellan medarbetare och yrkesgrupper. Attityder och beteenden ska möta förväntningar och resultera i ett gott möte. För detta krävs ett strukturerat arbete där ledning och medarbetare tillsammans tar fram värdegrunder och utvecklar den bästa möjliga miljön för att skapa det bästa bemötandet. Med den nya patientlagen, som trädde i kraft den 1/1 2015, har lagsti...

Information

ISBN:

9789144078878

Utgivningsår:

2015

Artikelnummer:

35974-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

112

Författare

Kjell Ivarsson

Kjell Ivarsson är disputerad läkare med stort engagemang för forskning och utbildning. Han har lång erfarenhet av att arbeta med process- och verks...

Ingela Mauritzon

Ingela Mauritzon är utbildad tjänstevetare vid Lunds universitet campus Helsingborg. Hon är idag VD och grundare av företaget Dicende.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer