Barn som medskapare av förskolans undervisning

Uppdragsutbildning

Målgrupp Personal, pedagogiska utvecklare, pedagogistor samt chefer inom förskolan Om utbildningen/seminariet Enligt läroplanen ska man i förskolan bedriva en utbildning som gör barnen delaktiga. På vilket sätt kan man ge barnen möjligheter att utgå från sina intressen och behov samtidigt som man som personal ser till att arbetet ”lever” läroplanens intentioner? Helena Olsson berättar om ett processinriktat arbetssätt som innebär att man följer en systematisk struktur som skapar en relation mellan det man gör tillsammans med barnen och det man dokumenterar. Det är ett arbetssätt och ett ställningstagande som handlar om att ge barn möjlighet till att undersöka på många olika sätt tillsammans – både med andra barn och med pedagoger. Genomförande Seminarium halvdag Mål Att lära sig ett arbetssätt som håller ihop ett lärande som utgår från barns intressen och samtidigt lever läroplanens intentioner.

Seminarietillfällen

Inga planerade tillfällen.

Bokningsförfrågan

Denna utbildning kan bokas till det tillfälle och den plats som bäst passar era behov. Kontakta oss för vidare diskussion om hur just er utbildning kan se ut.

Bokningsförfrågan

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer