Sverige
Privatperson Logga in

Prisregn över Studentlitteraturs författare

Många anledningar att fira under det gångna året, då flera av Studentlitteraturs författare vunnit prestigefyllda priser. Stort grattis!

blobid0.jpg

 

Åsa Storck vinner Lättlästpriset 2020

Studieförbundet Vuxenskolan instiftade i början på året Sveriges första litteraturpris för lättläst litteratur. Årets pris går till Åsa Storck för att ha skapat ett spännande vardagsdrama på liten yta i sin bok Kramar och brev.

Åsa Storck är bibliotekarie och författare till ett sextiotal titlar, med tonvikt på lättlästa barn- och ungdomsböcker. Återkommande för Åsas böcker är berättelser av utanförskap och om modet att våga fast man är riktigt rädd. Hennes förmåga att med ett enkelt språk ladda vardagliga situationer med innehåll och spänning lockar till läsning. Läs mer om Åsa Storcks Kramar och brev här.

 

Hippas Eriksson och Ann S. Pihlgren vinner Läromedelsförfattarnas pris 2020

Läromedelsförfattarnas pris (tidigare Lärkan/Lärkungen) tilldelas för år 2020 två av Studentlitteraturs författare.

I kategorin Läromedel tilldelas Läromdelsförfattarnas pris i år Hippas Eriksson. Hippas är författare och pedagog, och har huvudsakligen producerat läromedel i engelska och svenska. Juryn motiverar beslutet med Hippas breda kompetens och erfarenhet. Läs mer om Hippas Eriksson och hennes böcker här.

I kategorin Kurslitteratur tilldelas Ann S. Pihlgren Läromedelsförfattarnas pris för 2020. Ann är forskare och författare och har skrivit ett antal pedagogiskt inriktade böcker och leder också kurser för personal i förskolan för Studentlitteratur. Ann tilldelades priset bland annat på grund av sin förmåga att förena vetenskapligt tänkande med verkligheten. Läs mer om Ann S. Pihlgren här.

 

Årets marknadsföringsbok 2020

Utmärkelsen Årets marknadsföringsbok 2020, som delas ut av Sveriges Marknadsförbund, har tilldelats Unboxing Marketing och författarna Benjamin Hartman, Jacob Östberg, Anders Parment och Cecilia Solér. Juryn motiverar beslutet med att författarna på ett pedagogiskt sätt beskriver hur marknadsföring skapar värde för konsumenter, företag och samhället, och boken i sig erbjuder värdefulla insikter – oavsett läsarens bakgrund och roll. Här kan du läsa en intervju med författarna.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer