Sverige
Privatperson Logga in
Ingen bild

Birgitta Sandström

Kapitelförfattare

Birgitta Sandström är docent i pedagogik och verksam som gästprofessor i danspedagogik vid Dans och Cirkushögskolan. Centralt i hennes forskning är praktikgrundad forskning och kunskapskulturer men också studier ur ett makt- och genusperspektiv. Hon har medverkat i flera forskningsprojekt, bland annat ”När praktikgrundad kunskap möter högskolan och Dialogen som tankefigur i skola och arbetsliv.” Bland hennes publikationer kan nämnas Vårdpedagogik: framväxt, betydelse, perspektiv (red.) 2008, Dialogen som idé och tankefigur (red.) 2012 samt bidrag i antologierna Språk och normativitet i lärares utbildning (2011) och Democracy in Dialogue, Dialogue in Democracy: The politics of Dialogue in Theory and Practice (2015).

Birgitta Sandström är docent i pedagogik och verksam som gästprofessor i danspedagogik vid Dans och Cirkushögskolan. Centralt i hennes forskning är praktikgrundad forskning och kunskapskulturer men också studier ur ett makt- och genusperspektiv. Hon har medverkat i flera forskningsprojekt, bland annat ”När praktikgrundad kunskap möter högskolan och Dialogen som tankefigur i skola och arbetsliv.” Bland hennes publikationer kan nämnas Vårdpedagogik: framväxt, betydelse, perspektiv (red.) 2008, Dialogen som idé och tankefigur (red.) 2012 samt bidrag i antologierna Språk och normativitet i lärares utbildning (2011) och Democracy in Dialogue, Dialogue in Democracy: The politics of Dialogue in Theory and Practice (2015).

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer