Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Att skapa språk och mening

Litteracitetsarbete i förskola och förskoleklass

Skickas följande arbetsdag

Att skapa språk och mening

Litteracitetsarbete i förskola och förskoleklass

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 280 kr inkl. moms
Studora e-bok 174 kr inkl. moms

Vilken verksamhet på en förskola kan medföra att barn skapar mening och utvecklar sina språkliga förmågor? Andemeningen i denna bok är att det inte bara finns en ”rätt” verksam­het som ger utrymme för och medverkar till att barn kan skapa mening och utveckla sin språkliga förmåga. Bokens kapitel ger exempel på ­olika verksamheter i förskolor och i förskoleklass. Olika praktiker, men som förenas i sin syn på barn och språkande. En syn som innebär att pedagoger tar tillvara varje barns erfarenh...

Läs mer

Vilken verksamhet på en förskola kan medföra att barn skapar mening och utvecklar sina språkliga förmågor? Andemeningen i denna bok är att det inte bara finns en ”rätt” verksam­het som ger utrymme för och medverkar till att barn kan skapa mening och utveckla sin språkliga förmåga. Bokens kapitel ger exempel på ­olika verksamheter i förskolor och i förskoleklass. Olika praktiker, men som förenas i sin syn på barn och språkande. En syn som innebär att pedagoger tar tillvara varje barns erfarenheter, frågor och nyfikenhet och låter verksamheten styras av det. Samtidigt ska verksamheten ­bidra till att barn språkar och kommunicerar på många olika sätt och där barnens uttrycksformer inte ses som konkurrerande utan som att de gynnar varandra. Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare och lärare med inriktning F-3. Den kan användas som underlag för utveckling av förskoleverksamhet och förskollärares och lärares kompetens­utveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän, förskolechefer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.

Stäng

Boken bygger på en djup reflektion av pedagogens roll i utvecklingsprocessen och ger en bra bild av vikten av samspel mellan barn och pedagog. Boken är lättillgänglig och mycket lämplig som kompetensutvecklare i arbetslagen men är även utmärkt som en del i grundutbildningen för pedagoger.

Information

Kapitelförfattare:

ISBN:

9789144118741

Utgivningsår:

2018

Artikelnummer:

39561-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

152
 ;

Vilken verksamhet på en förskola kan medföra att barn skapar mening och utvecklar sina språkliga förmågor? Andemeningen i denna bok är att det inte bara finns en ”rätt” verksamhet som ger utrymme för och medverkar till att barn kan skapa mening och utveckla sin språkliga förmåga. Bokens kapitel ger exempel på olika verksamheter i förskolor och i förskoleklass. Olika praktiker, men som förenas i sin syn på barn och språkande. En syn som innebär att pedagoger tar tillvara varje barns erfarenh...

Läs mer

Vilken verksamhet på en förskola kan medföra att barn skapar mening och utvecklar sina språkliga förmågor? Andemeningen i denna bok är att det inte bara finns en ”rätt” verksamhet som ger utrymme för och medverkar till att barn kan skapa mening och utveckla sin språkliga förmåga. Bokens kapitel ger exempel på olika verksamheter i förskolor och i förskoleklass. Olika praktiker, men som förenas i sin syn på barn och språkande. En syn som innebär att pedagoger tar tillvara varje barns erfarenheter, frågor och nyfikenhet och låter verksamheten styras av det. Samtidigt ska verksamheten bidra till att barn språkar och kommunicerar på många olika sätt och där barnens uttrycksformer inte ses som konkurrerande utan som att de gynnar varandra. Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare och lärare med inriktning F–3. Den kan användas som underlag för utveckling av förskoleverksamhet och förskollärares och lärares kompetensutveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän, förskolechefer och vårdnadshavare som är intresserade av förskoleverksamhet.

Stäng
Information

Kapitelförfattare:

ISBN:

9789144172828

Utgivningsår:

2018

Artikelnummer:

39561-SB01

Upplaga:

Första
 ;