Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Karin Smed-Gerdin

Författare

Karin Smed-Gerdin är läromedelsförfattare och tidigare gymnasielärare i engelska och svenska på Lindeskolan, Lindesberg. Karin har även tidigare undervisat inom grundskolan och engagerar sig starkt i utvecklingen såväl av sina ämnen som av pedagogiken. Hon fokuserar gärna på litteraturen - både den klassiska och ungdomslitteraturen - och hon är särskilt intresserad av interkulturell kommunikation. Karin Smed-Gerdin har tilldelats Årets Läromedelsförfattarpris LÄRKAN 2014, som utdelas av Sveriges Läromedelsförfattares Förbund (SLFF). Priset, som utdelades i kategorin Högstadium, delas av Eva Hedencrona, Karin Smed-Gerdin och Peter Watcyn-Jones. I motiveringen kan man bland annat läsa att ”de har i sina läromedel i engelska tydligt knutit an till gällande läroplaner, kurs- och ämnesplaner samt till aktuell pedagogik. I de olika läromedlen finns tydliga didaktiska intentioner. Teamets läromedel ger eleverna redskap att nå målen och lärarna verktygen att undervisa.”

Karin Smed-Gerdin är läromedelsförfattare och tidigare gymnasielärare i engelska och svenska på Lindeskolan, Lindesberg. Karin har även tidigare undervisat inom grundskolan och engagerar sig starkt i utvecklingen såväl av sina ämnen som av pedagogiken. Hon fokuserar gärna på litteraturen - både den klassiska och ungdomslitteraturen - och hon är särskilt intresserad av interkulturell kommunikation. Karin Smed-Gerdin har tilldelats Årets Läromedelsförfattarpris LÄRKAN 2014, som utdelas av Sveriges Läromedelsförfattares Förbund (SLFF). Priset, som utdelades i kategorin Högstadium, delas av Eva Hedencrona, Karin Smed-Gerdin och Peter Watcyn-Jones. I motiveringen kan man bland annat läsa att ”de har i sina läromedel i engelska tydligt knutit an till gällande läroplaner, kurs- och ämnesplaner samt till aktuell pedagogik. I de olika läromedlen finns tydliga didaktiska intentioner. Teamets läromedel ger eleverna redskap att nå målen och lärarna verktygen att undervisa.”