Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Lärares hållning

Klassiska undervisningsidéer och observationer av undervisning

Skickas följande arbetsdag

Genom att både beskriva teorier av i dag och äldre klassiska undervisningsidéer öppnas möjligheten för ett gemensamt språk för alla typer av lärare. Ett språk som lägger grunden för samtal i en tid då lärare inte bara går in i sitt eget klassrum och stänger dörren om sig utan också förväntas arbeta tillsammans med kollegerna. Boken består av fyra delar. Den första delen beskriver några undervisningsidéer med rötter hundratals år bakåt i tiden. Idéer som har skiftat genom tiderna, men ändå lev...

Läs mer

Genom att både beskriva teorier av i dag och äldre klassiska undervisningsidéer öppnas möjligheten för ett gemensamt språk för alla typer av lärare. Ett språk som lägger grunden för samtal i en tid då lärare inte bara går in i sitt eget klassrum och stänger dörren om sig utan också förväntas arbeta tillsammans med kollegerna. Boken består av fyra delar. Den första delen beskriver några undervisningsidéer med rötter hundratals år bakåt i tiden. Idéer som har skiftat genom tiderna, men ändå levt vidare. I andra delen presenterar författaren en vetenskaplig observationsmetod för klassrumsstudier. Bokens tredje del presenterar klassrumsobservationer och hur de kan mynna ut i identifikation av nya idéer om undervisning – idéer som lärare själva har skapat och använder och som är exklusiva för vår tid. Bokens avslutande del fyra är en diskussion av det som behandlats i de första tre delarna. Boken vänder sig till alla som är intresserade av idéer om undervisning t.ex. lärarstudenter, lärare i grund- och gymnasieskola samt de som undervisar i postgymnasiala utbildningar. Den vänder sig också till dem som vill ha en idé om hur forskning om undervisning kan gå till.

Stäng
Information

Författare:

Silwa Claesson

ISBN:

9789144053202

Utgivningsår:

2009

Artikelnummer:

33264-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

160
 ;